ttttt
🇭🇺 A KÖZPONTI SZENNYVÍZRENDSZERRE NEM CSATLAKOZOTT GYERGYÓSZENTMIKLÓSI FIZIKAI ÉS JOGI SZEMÉLYEK FIGYELMÉBE!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2022. május 26-i 714-es számú Kormányhatározat értelmében azon fizikai és jogi személyek, amelyek nincsenek rákötve a központi szennyvízhálózatra és egyéni szennyvíztárolóval rendelkeznek (emésztőgödör, biológiai szennyvíztisztító tartály) kötelesek 2022 november 22-ig regisztrálni az Egyedi rendszerek nyilvántartásába.
A regisztráció kötelezettsége érvényes az új rendszerekre is, 120 napos határidővel az rendszer üzembe helyezésétől számítva.
📋 A regisztrációs űrlap letölthető innen: https://www.municipiulgheorgheni.ro/wp-content/uploads/2024/09/Formular-de-inscriere-apelor-uzate.pdf, vagy átvehető a Gyergyószentmiklós-i Polgármesteri Hivatal székhelyén, Szabadságtér 27. szám alatt, illetve a HVCSK székhelyén, a Testvériség sugárút 13. szám alatt.
A fizikai és jogi személyek regisztrációja a gyergyószentmiklósi városházán, a Szabadság tér 27. szám alatt történik.
‼️ A nyilvántartásba vétel elmulasztása vétségnek minősül és pénzbírsággal sújtható.
🇷🇴 ÎN ATENȚIA PERSOANELOR FIZICE ȘI JURIDICE DIN MUNICIPIUL GHEORGHENI CARE NU SUNT RACORDATE LA SISTEMUL CENTRALIZAT DE CANALIZARE!
Dorim să vă aducem la cunoștință că în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 714 din 26 mai 2022, persoanele fizice și juridice care nu sunt racordate la sistemul centralizat de canalizare și dețin sisteme individuale adecvate de colectare și epurare a apelor uzate (fose septice vidanjabile sau fose septice ecologice), au obligația ca până la data de 22.11.2022, să se înscrie în Registrul de evidență a sistemelor individuale adecvate. Obligația înregistrării se aplică și în cazul sistemelor în curs de construire, în termen de 120 de zile de la punerea lor în funcțiune.
📋 Formularul de înscriere poate fi descărcat de aici: https://www.municipiulgheorgheni.ro/wp-content/uploads/2024/09/Formular-de-inscriere-apelor-uzate.pdf, poate fi ridicat de la sediul Primariei Municipiului Gheorgheni – Compartiment Relatii cu Publicul,
P-ţa Libertăţii nr.27, sau de la sediul SPLTAC din Bulevardul Frăției 13.
Depunerea formularelor și înregistrarea acestora se face la Primăria Municipiului Gheorgheni, Piața Libertății nr. 27.
‼️ Neînscrierea în Registrul de evidență a sistemelor individuale adecvate constituie contravenție și se sancționează cu amendă.

2022.03.17 - Stimați Transportatori!

Vă aducem la cunoștiință următoarele:
-având în vedere procedura de eliberare a autorizaților de încărcare descărcare a mărfurilor în Municipiul Gheorgheni, aprobat prin HCL nr.21/2017, este necesar să procedați în felul următor:
- completarea unei cereri tipizate anexat prezentei,
- achitarea taxei,
- datele de trezorerie și contul în care se face plata puteți găsi pe site-ul Municipiul Gheorgheni,
sau accesați ghiseul.ro,
- cererea completată și documentele atașate conform cererii, respectiv ordinul de plată /recipisa primită de la ghiseu.ro,este necesar să ne trimiteți pe adresa de e-mail: primaria@gheorgheni.ro.
- totodată vă informăm că sunteți obligați să aveți afișat pe bordul autovehiculului la loc vizibil pentru organele de poliție, autorizația de încăcare descărcare eliberată de autoritatea locală.

Alte informații le puteți primii de la Primăria Gheorgheni-Direcția Tehnică-C.M.S.U.P.C.C. tel.0266364494/ 0266364495 int. 244.

2022.03.01 - Anunț!

Luând în considerare măsurile guvernamentale pentru gestionarea efectelor creșterii prețurilor la energie și gaze naturale, beneficiarii mecanismului de plafonare și compensare a facturilor de furnizare a energiei electrice din categoriile menționate mai jos, din Legea nr. 259/2021, care nu au notificat furnizorii de electricitate și/sau gaz până în prezent, o pot face prin completarea cererii de pe site-ul primăriei, astfel existând posibilitatea recalculării facturilor pentru furnizarea energiei electrice și a gazelor naturale începând cu luna noiembrie 2021.
Categoriile precizate în Legea nr. 259/2021 sunt:
• microîntreprinderi, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale, organizate potrivit legii,
• spitale publice și private, definite conform legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, unități de învățământ publice și private, definite conform Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, precum și creșe,
• organizații neguvernamentale reglementate potrivit legii, precum și unitățile de cult, astfel cum sunt reglementate de Legea nr. 489/2006 privind libertatea religioasă și regimul general al cultelor, republicată,
• furnizorii publici și private de servicii sociale prevăzuți în Nomenclatorul serviciilor sociale, aprobat prin HG nr.867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorul serviciilor sociale, precum și a regulamentelor-cadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare,
• instituții de cultură,
• unități și instituții de învățământ.

Anunțul este disponibil aici, iar formularul de cerere poate fi descărcat de aici.

 

2022.02.28 - Atenție!

Stimați consumatori!

SPLTAC-Gheorgheni vă informează că luni vor schimba contoare în blocurile ANL. Pe durata lucrărilor, alimentarea cu apă caldă și rece în blocurile afectate va fi întreruptă.

Anunțul poate fi  descărcat de aici.

 

11.02.2022 - Vom reabilita casa de cultură din punct de vedere energetic

Am semnat contractul cu reprezentanții Fortat Hause Srl, act prin care în luna aprilie începem reabilitarea energetică a clădirii casei de cultură.

Renovarea include înlocuirea ușilor și ferestrelor exterioare, izolarea termică a pereților exteriori și a acoperișului, înlocuirea corpurilor de iluminat din clădire, reconstrucția rețelei de apă/canalizare și a rețelei de energie electrică, repararea sistemului de încălzire, montajul panourilor solare si colectoarelor solare, lucrări de protecție și siguranță împotriva incendiilor și crearea de facilități/adaptarea infrastructurii pentru persoanele cu dizabilități. Opera de artă mozaică de pe fațadă va fi doar reparată.

Valoarea lucrărilor depășește 5 milioane de lei, din care contribuția proprie a orașului este de peste 2,3 milioane de lei.

10.02.2022 - Astăzi a avut loc Adunarea Generale al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Centru Sportiv Harghita-Gheorgheni

Am dat restart Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Centru Sportiv Harghita-Gheorgheni, care a fost înființat în anul 2015 împreună cu Consiliul Județean Harghita în vederea dezvoltării vieței sportive în regiune.

Ca președinte interimar al asociației a fost desemnat Angi Zoltán.

Inițiativa vizează conectarea așezărilor învecinate în scopul organizării lecțiilor de patinaj și de înot.

07.02.2022 - ANUNȚ 

Aducem la cunoștința tuturor celor interesați, că pe data de 9 și 10 februarie, între orele 11:00 și 15:00 se distribuie ajutorul de încălzire la Direcția de Asistență Socială - Strada Carpaților, nr. 7.

Tot în acest interval de timp vor fi distribuite și suplimentele pentru energie, în valoare de 20 lei.

07.01.2022 - ATENȚIE, ÎNTRERUPERE CURENT!

Prin prezenta va anunțăm că în data de 10.01.2022  între orele 8-14 va fi întrerupere de curent  în zona PT 29 Gheorgheni (str. Kossuth Lajos de la str. Pompierilor până la bibliotecă, cart. Florilor Bl. 11,12,19,20,22 bl. Garzon) din cauza lucrărilor de reparație.

De asemenea pe data de 11.01.2022  între orele 8-14 va fi întrerupere de curent în zona PT 51 Gheorgheni  (cart. Bucin Bl. 1,2,3 si 4) tot din cauza lucrărilor de reparație.

Vă mulțumim pentru înțelegere!

06.01.2022 - Vom colecta deșeurile de lemn!

În ianuarie, în funcție de cantitatea acumulată, vom transporta pomii rămași de la Crăciun. Deșeurile de lemn sunt preluate de personalul gospodăriei. Acestea vor fi zdrobite și va devenii combustibil pentru centrala termică.

Este important ca deșeurile de lemn să nu fie amestecate cu deșeurile menajere. Vă rugăm să le duceți la punctele de colectare, și să le puneți lângă și nu în containere!

După experiența noastră, oamenii care locuiesc în case private pun la foc aceste brazi, dar unde acest lucru nu este posibil, vă rugăm să transportați deșeurile lemnoase la cel mai apropiat punct de colectare.

Toate tipurile de deșeuri au un depozit special. Deșeuri care nu ajung în aceste containere, sunt considerate deșeuri abandonate, pentru care se amendează.

05.01.2022 - Statistca Evidenței Persoanelor Municipiului Gheorgheni

În anul 2021 au fost introduse 319 de nașteri, 433 de decese și 80 de căsătorii în registratura  Evidenței Persoanelor a Municipiului Gheorgheni.

Potrivit statisticelor, 2021 a fost un an mai bun privind căsătoriile, dar în cazul deceselor și nașterii nu este la fel, întrucât au fost raportate mai puține nașteri și mai multe decese decât cu un an mai devreme. Este important de menționat, că aceste date sunt valabile bazinului Gheorgheni, și nu sunt doar statisticile orașului.

În ceea ce privește datele specific Municipiului Gheorgheni, se poate spune că anul trecut s-au născut 97 de bebeluși și au fost înregistrate 236 de decese. Dacă comparăm aceste cifre cu statisticile din 2020, numărul nașterilor, de exemplu, a crescut cu 21, iar numărul deceselor a fost de 234, adică cu doar 2 cazuri mai puțin decât anul trecut.

Cel mai important lucru la statistica de nașteri este că multe mămici aleg spitalul din Miercurea Ciuc sau din Odorheiu Secuiesc, astfel bebelușii proveniți din Gheorgheni sunt incluși în statisticile celorlalte două orașe.

21.12.2021 - ATENȚIE, ESTE PERICULOS!

Odată cu apropierea Revelionului, tot mai des se pot auzi din păcate pocnituri de petarde, mulți regretabil ignorând pericolele care survin odată cu folosirea acestor accesorii pirotehnice,acestea fiind periculoase atât celor care le folosesc, cât și pentru cei din jur și de asemenea și animalelor. Utilizând aceste accesorii pirotehnice, ne putem răni atât pe noi înșine cât și pe ceilalți, de asemenea cu zgomotul și lumina puternică produse de acestea, putem speria și chiar crea atacuri de panică în cazuri extreme, atât în rândul oamenilor cât și al animalelor.

Conform reglementărilor Legii 126/1995 folosirea articolelor pirotehnice interzise, constituie încălcarea regimului juridic și se pedepsește cu închisoare de la 3 luni până la un an. Nu sunt considerate articole pirotehnice interzise cele din categoria 1 și P1, artificii și făclii de diferite feluri și dimensiuni mici, însă procurarea acestora se poate face doar de la comercianți autorizați. Comercializarea fără autorizație a articolelor pirotehnice constituie infracțiune, astfel organele abilitatea pot confisca aceste articole și totodată pot fi intentate procese penale împotriva vânzătorului.

28.12.2021 - ANUNȚ!

În Municipiul Gheorgheni gospodăria orășenească răspunde de curățenia drumurilor publice. Angajații gospodăriei efectuează deszăpezirea drumurilor și trotuarelor. Deszăpezirea drumurilor și trotuarelor este reglementat de legislație specială, prin care se prevede faptul că în fața clădirilor publice aceste lucrări sunt efectuate de către persoane care primesc ajutor social, iar în fața instituților, firmelor, precum și imobilelor particulare acest lucru este obligația proprietarilor. În cazul în care deszăpezirea trotuarelor nu este realizat de proprietarii imobilelor, acest lucru poate fi sancționat.

27.12.2021 - ANUNȚ!

Pe această cale vă anunțăm că vineri, pe data de 31 decembrie, programul de lucru cu publicul va fi până la ora 10:00 la Serviciul financiar - Impozite şi taxe locale.

De asemenea vă anunțăm că site-ul www.ghiseul.ro nu va funcţiona in perioada 28-31 decembrie.

Vă mulțumim pentru înțelegere!

21.12.2021 - ANUNȚ!

Pe această cale vă anunțăm că vineri, pe data de 24 decembrie, programul de lucru cu publicul va fi până la ora 10:00 la sediul primăriei, la Serviciul financiar - Impozite şi taxe locale, la Compartimentul de Evidența Persoanelor și la Starea Civilă, respectiv la Direcția de Asistență Socială.

Vă mulțumim pentru înțelegere!

13.12.2021 - CONSULTARE PUZ

Municipiul Gheorgheni pentru aprobarea metodologiei de infromare și consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului și de urbanism, anunță locuitorii municipiului, autoritățile interesate și proprietarii terenurilor, despre posibilitatea consultării formei finale a unui Plan Urbanistic Zonal pe data de 16.12.2021, ora 11:00, în sala de ședință a Municipiului Gheorgheni (Pța. Libertății, nr. 27).

Amplasamentul propus pentru zonificarea funcțională, se situează în limitele perimetrale ale subzonei 2.1, astfel:
- la N de DN12, km 134+995 – Str. Ghindei (UTR 10)
- la E de limita cu UTR 10
- la S de Str. Câmpului
- la V de drumul de ocolire propus pe tronson

Observațiile și propunerile pot fi comunicate în scris biroului relații cu publicul al Municipiului Gheorgheni, sau la următoarele adrese de email:
primaria@gheorgheni.ro
arhitectsef@gheorgheni.ro
szekely.attila@gheorgheni.ro

10.12.2021 - Program de lucru pentru sărbători

Pe această cale îi informăm pe locuitorii orașului, și pe cei interesați, că pe 25 decembrie și pe 1 ianuarie 2022 nu va fi deschisă piața agro-alimentară.

În schimb, vom ține deschis târgul de piață miercuri, 22 și 29 decembrie.

07.12.2021 - Împreună pentru comunitate – bilanțul primei săptămâni

În prima săptămână a programului de caritate, Împreună pentru comunitate, au fost colectate circa 1.300 de kilograme de alimente care nu necesită congelare sau depozitare special. Din această cantitate, aproximativ 100 de pachete au fost întocmite de către colegii Direcției de Asistență Socială Gheorgheni. Pachetele vor fi livrate în zilele următoare, în principal persoanelor în vârstă și familiilor cu copii mici.

Suntem recunoscători locuitorilor municipiului pentru donații, și dorim să mulțumim în special Clubului de Hochei Gheorgheni, Asociației Kolping, Crucii Roșii Gheorgheni, Clubului Sportiv Krigel și magazinului Gyergyó – Sc. Pilkop Srl. pentru alimentele strânse de ei.

Puteți contribui la aceasta acțiune până pe 19 decembrie la punctele de colectare:
- Sláger Center
- BB Market
- Alimentara Amigo
- Magazinul Barabás
- Magazinele alimentare Kordial
- Magazinul Tinka
- Magazinul Discont
- La sediul Direcției de Asistență Socială de luni până vineri, între orele 8-16.

26.11.2021 - Anunț!

Atragem atenția cetățenilor, că în data de 29 și 30 noiembrie, respectiv 1 decembrie Primăria Municipiului Gheorgheni nu va avea program cu publicul.
Vă mulțumim pentru înțelegere!

26.11.2021 - Închidere de drum!

Pe aceasta cale ii informam locuitorilor străzii Belchiei despre faptul ca, constructorul a finalizat stabilizarea bazei drumului și săptămâna viitoare vor începe sa umple drumul cu piatră zdrobita.

Este important de știut ca pe drum, în starea actuala, este interzis circulația.

Prin urmare, toată lumea este rugată să evite acest tronson de drum în următoarele zile, adică sâmbăta și duminica.

Vă mulțumim pentru înțelegere!

26.11.2021 - Anunț!

În data de 29.11.2021 în intervalul orar 8:00-16:00 a fost stabilită o întrerupere planificată a furnizării gazelor naturale pentru efectuarea unor lucrări urgente în sistemul de distribuție, în localitatea Gheorgheni.

În vederea preîntâmpinării unor accidente, în intervalul sus-menționat, vă rugăm:

  • - Să închideți toate robinetele de gaze de la punctele de consum;
  • - Să așteptați reluarea alimentării cu gaze de la punctele de consum;
  • - După reluarea alimentării cu gaze naturale, să reaprindeți flacăra de veghe de la aparatele automate;
  • - Să supravegheați focurile de la punctele de consum, timp de o jumătate de oră.

În cazul în care simțiți miros specific de gaz, vă rugăm să anunțați imediat Dispeceratul de urgență al Hargaz Harghita Gaz S.A., la unul dintre numerele de telefon: 0741-077 030, 0866-219 065.

Vă mulțumim pentru înțelegere!

23.11.2021 - Proprietarii terenurilor sunt așteptați la o întâlnire!

După cum v-am anunțat Unitatea Administrativ Teritorială Gheorgheni începere lucrările de înregistrare sistematică în sistemul integrat de cadastru și carte funciară a imobilelor situate în sectoarele cadastrale: 90 – 91 – 92 – 97 – 100 – 105 – 111 – aparținând UAT Municipiul Gheorgheni, județul Harghita, conform art.9 alin. (341) din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr.7/1996, republicată cu modificările ulterioare.

Proprietarii terenurilor, în etapa următoare, sunt așteptați pe data de 29 noiembrie, ora 9:00, la o întâlnire în str. Pompierilor, vizavi fostului grajde IAS (în vecinătatea fermei de găini outoare).

Proprietarii trebuie să aibă asupra lor, după caz, următoarele documente: titlu de proprietate, certificat provizoriu, contract de vânzare-cumpărare, extras din cartea funciară, sau alte dovezi/acte de proprietate.

Pentru detalii vă puteți adresa Compartimentului pentru aplicarea legii fondului funciar, agricol, cadastru din cadrul Primăriei Municipiului Gheorgheni – telefon: 0266/364.650.

23.11.2021 - Împreună pentru Comunitate – 2021 

În anul acesta organizăm pentru a opta oară programul caritativ Împreună pentru Comunitate. La fel ca și anul trecut și acest an poartă amprenta pandemiei, schimbând fluxul natural al vieții cotidiene dar ținta rămâne acelaș: diferitele Instituții, ONG-urile si agenții economici să dea mână cu mână pentru ajutorarea acelora care zilnic dar mai ales în preajma sărbătorilor de iarnă duc o luptă crâncenă pentru a putea pune pe mesele lor pâinea cea de toate zilele. A simții împreună cu semenii noștri devine o nevoie din ce în ce mai accentuată. În nesiguranța continuă, spiritul altruist poate fi o rază de soare pentru cei lipsiți.

Ca participanți la programul Împreună pentru Comunitate trebuie să avem grijă de sănătatea noastră și să evităm organizarea evenimentelor în număr mare a prezenței umane. Cu îndeplinirea promptă a regulilor de igienă și siguranță și în anul acesta vom colecta alimente care nu necesită congelare sau depozitare specială în perioada 26 noiembrie și 19 decembrie. Donațiile dumneavoastră alimentare le puteți depune la sediul Direcției de Asistență Socială din Municipiul Gheorgheni, de luni până vineri, între orele 8-16, și la punctele de adunare în magazinele următoare:
- Centru Comercial Sláger,
- Magazinul BB Market,
- Magazinul Amigo (cartierul Bucin),
- Magazinul Barabás,
- Magazinul Kordial,
- Magazinul Discont,
- Magazinul Tinka.

În anii precedenți, colaborarea între diferitele Instituții ONG-uri și agenții economici din Gheorgheni a fost exemplară. Pentru derularea acestei colaborări exemplare, și anul acesta căutăm modalități creative. Credem că, în timp ce viața care în fiecare zi devine din ce în ce mai grea, noi să devenim din ce în ce mai uniți și să găsim noi modalități pentru ajutorarea altora. Prin această cale vă rugăm cu respect ca în măsura bunăvoinței dumneavoastră să participați la acest program.

29.10.2021 - Anunț!

Prin prezenta vă anunțăm că în data de 03.11.2021 între orele 9-15 va fi întrerupere de curent în zona PT 5 Gheorgheni - str. Gabor Aron și str. Selyem din cauza lucrăriilor de reparație postul de transformare.

În data de 09.11.2021  între orele 10-14 va fi întrerupere de curent în zona PT 52 Gheorgheni- str. Ghindei din cauza tăierii de vegetație de sub linia de 20 KV.

Vă mulțumim pentru înțelegere!

28.10.2021 - Trebuie să avem grijă de apa noastră potabilă

Ameliorarea pierderilor de biodiversitate și îmbunătățirea calității apei pe cursul superior pârâului Belchia a fost scopul departamentului pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul Secretariatului General al Guvernului, în parteneriat cu  Asociația Cinegetică Dianim.

În cadrul acestui proiect s-a executat 20 de cascade simple în vederea ridicării capacității de bonitate a habitatului pentru păstrăvul indigen.

Iar astăzi a avut loc acțiunea de populare a 2000 de puieți de păstrăv indigen (specie indicatoare a calității apei), în prezența participanților în acest proiect.

Cu această ocazie primarul Csergo Tibor Andras a spus că locuitorii orașului știu bine că pârâul Belchia este singura sursa de apă potabilă a Municipiului Gheorgheni, și a așezărilor din împrejurime. De aceea trebuie să avem mare grijă de tezaurul nostru.

27.10.2021 - Anunț public

Unitatea Administrativ Teritorială Gheorgheni, anunță începerea lucrărilor de înregistrare sistematică în sistemul integrat de cadastru și carte funciară a imobilelor situate în sectoarele cadastrale: 90 – 91 – 92 – 97 – 100 – 105 – 111 – aparținând UAT Municipiul Gheorgheni, județul Harghita, conform art.9 alin. (341) din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr.7/1996, republicată cu modificările ulterioare.

Pentru detalii vă puteți adresa Compartimentului pentru aplicarea legii fondului funciar, agricol, cadastru din cadrul Primăriei Municipiului Gheorgheni – telefon: 0266/364.650.

25.10.2021 - Pe 23 octombrie s-a deschis bazinul de înot didactic

Informații privind bazinul didactic din Gheorgheni:

  • Piscina poate fi folosită de oricine (nu numai de elevi)
  • În afara zilelor libere oficiale, va fi deschis în fiecare zi.

Orarul zilnic: 8:00 - 20:00

*Programul săptămânal

Luni- Vineri

8:00- 16:00 Programul "școala de înot" + Înot liber, pentru toți.

(Pentru copii din clasele III.-a și a  IV.-a dorim să lansăm programul "școala de înot" în timpul orelor de educație fizică și sport, dar minim o bandă va fi liber pentru oricine. Și pentru ceilalți elevi va exista să folosească bazinul în grupuri organizate.)

16:00-20:00 Cursuri de înot în maxim 3 benzi, deoarece să aibă șansă de sport un minim de 24 de persoane, în afara cursurilor.

*Weekend

8:00-20:00 Înot pentru toți. ( Maxim cu 60 de persoane în aceași timp, că să evităm aglomerația în bazin.)

  • Permanent va fi un lifeguard (salvamar) care va supraveghea înotătorii!
  • Rezervare cu aplicația InTime  sau prin telefon. (Bineînțeles vom comunica numărul de telefon)
  • Avem 19 locuri de parcare (dinspre strada Ghindei). În mod pietonal, se poate intra și dinspre patinoar, dar numai de luni până vineri.
  • Avem două locuri pentru handicapați, chiar și lifturi electrice.
  • La intrare, fiecare client primește un dulap, care poate fi încuiat.
  • La intrare fiecare musafir o să primească o brățară de silicon, personalizat, astfel la ieșire poate să fie controlat, dacă a stat în bazin, cât a plătit.

-Prețurile  BILETELOR și a ABONAMENTELOR:

🔹bilet adulți  (2 ore) 20 lei

🔹bilet elevi/pensionari (2 ore) 15 lei

🔹 Intrare liberă de 2 ore pentru handicapați

🔹bilet pentru copii participanți la programul "școala înotului" 5 lei / ședință (2 ore)

🔹 grupuri organizate de elevi 10 lei/ședință/persoană (minim 15 copii + pedagog, între orele 8:00-15:00)

🔹 Bilet de familie 50 lei/ședință (2 ore) - Doi adulți  și 1-3 copii sub 16 ani

🔸 Abonament 12 ședințe (12* 2 ore) 200 lei (valabil până 30 de zile)

🔸 Abonament pensionari sau elevi 12 ședințe (12*2 ore) 150 lei (valabil până 30 de zile)

🔸 Abonament sportivi 25 ședințe (2 ore) 400 lei (valabil până 60 de zile)

🔸 Închiriere culoar pentru profesori/antrenori 75 lei/ ora (Se poate închiria numai pentru antrenori cu licență, sau profesori, care sunt licențiați la educație fizică și sport, cu un maxim de 12 persoane. În aceeași timp se poate închiria numai 3 culoari)

🔸 Închirierea a bazinului pentru evenimente 600 lei/ ora

⚠️ Reguli:

  • Purtarea căștiilor de înot, a costumelor de înot și a papucilor este obligatorie! (Dacă ai uitat acasă ceva, să întrebi pe receptionista, poate ea poate să te ajută.)
  • Folosirea dușurilor este obligatorie ❗
  • Intrarea sub influența băuturilor alcoolice sau/și a drogurilor este strict interzisă !!!
  • Fumatul este interzis!
  • Săritul în apă este interzis. (Excepție:de pe bloc de start.)
  • Folosirea cauciucurilor plutitori este interzisă. Nu aveți voie în apă cu mingea, jucării și cu jucării. (Excepție: evenimente particulare)
  • Plutele și aripioarele sunt permise.
  • Pentru persoanele care au plăgi, alte boli ale pielii, boli venerice sau infecții respiratorii accesul este interzis.
  • Ținerea și agățarea pe separatoarele de culoare este strict interzisă.
  • Cerem musafirii să se folosească toaletele, și să nu folosească bazinul pentru nevoile personale.
  • Folosirea papucilor la toaleta de lângă piscină este obligatorie!
  • Intrarea cu mâncare este interzisă!
  • Alergarea pe marginea piscinei, și pe scări este periculos și interzisă!

16.09.2021 - Anunț către locuitorii străzii Belchiei

La data de 20 septembrie 2021 executantul lucrărilor privind reabilitarea străzii Belchiei începe construirea rețelei pluviale, care este concepută prin proiect pe traseul vechi de canalizare menajeră.

Astfel atragem atenția locuitorilor, că începând din 20 septembrie 2021 vechea rețea de canalizare menajeră nu poate fi folosită. În cazul în care nu  v-ați conectat la noua rețea de cazalizare menajeră, Vă rugăm să Vă racordați cel târziu până la 19 septembrie, deoarece vechea rețea de canalizare menajeră nu va funcționa.

Vă mulțumim pentru colaborare!

14.09.2021 - Alăturați-vă inițiativei Let’s do it!

Anul acesta comunitatea Primăriei Municipiului Gheorgheni va alătura inițiativei Let’s do it! (campaniei de colectare a deșeurilor), care va avea loc sâmbătă, pe 18 septembrie, între orele 9:00-13:00.

Dragi voluntari, vă dăm întâlnire la Ziua de Curățenie Națională pe 18 septembrie!

Pe această cale rugăm locuitorii să ni se alăture.

Vă puteți înscrie până 16 septembrie, ora 16:00 pe numerele de telefon: 0266-364494, 0745-705596.

10.09.2021 - Curând pot fi solicitate tichetele sociale

Din 15 septembrie poate fi solicitate stimulentele educaționale în valoare de 100 de lei. Aceste an. tichete sociale se acordă copiilor din familiile care au stabilit dreptul la alocație pentru susținerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare, indiferent dacă familia se află în plata acestui drept sau acesta este suspendat.

Prin excepție stimulentul educațional se acordă și copiilor aflați în îngrijirea persoanei care a fost desemnată de părinte pentru întreținerea copilului, pe perioada absenței părinților, conform art. 104 din Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, dacă veniturile pe persoană, inclusive copilul aflat în îngrijire, nu depășesc nivelul maxim de venituri pentru acordarea alocației pentru susținerea familiei.

Stimulentul educațional se acordă numai pentru copiii înscriși într-o unitate de învățământ preșcolar, conform Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare.

Acte necesare:
- Cerere tip- formularul se obţine de la sediul Direcţia de Asistenţă Socială;
- Actul de identitate al părinţilor – original şi copie;
- Certificatul de naştere, respectiv CI pentru toţi copii din familie – original şi copie;
- Certificat de căsătorie/hotărâre de divorţ/ certificat de deces etc. după caz – original şi copie;
- Adeverinţa şcolară;
- Acte doveditoare privind venitul net obţinut de către membrii familiei în luna anterioară depunerii cererii. La stabilirea venitului net lunar pe membru de familie se iau în considerare toate veniturile impozabile şi neimpozabile, inclusiv cele rezultate din obligaţiile legale de întreţinere faţă de copii, pe care membrii acesteia le-au realizat în luna anterioară solicitării stimulentului educational.

07.09.2021 - Au sosit pachetele

Au sosit ajutoarele alimentare și articole de igienă personală din fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane (FEAD) la Gheorgheni. Cele 922 de pachete vor fi distribuiți persoanelor defavorizate începând de 8 septembrie.

Pachetele cu produse de bază de la Uniunea Europeană vor fi distribuite prin intermediul Direcției de asistență socială a primăriei pe zile lucrătoare între orele 12 și 14, în clădirea spitalului veche.

Pachetele cu produse alimentare si produse de igiena se vor  ridica personal de către beneficiarii programului. Beneficiarii sunt cei cu venitul minim garantat și cei cu alocație pentru susținerea familiei.

Pentru ridicarea pachetelor trebuie prezentată cartea de identitate a persoanei beneficiare.

În timpul distribuției pachetelor trebuie respectate prevederile pandemice în vigoare.

06.09.2021 - Au început lucrările de revopsire a marcajelor rutiere

S-au început lucrările de revopsire a marcajelor rutiere în Municipiul Gheorgheni. Vor fi revopsite marcajele de trecere pietonală, parcările și pictogramele, de asemenea vor fi aplicate benzi rezonatoare transversale.

Lista străzilor la care se vor efectua lucrările: Str. Gabor Aron, Str. Carpaților, Str. Nicolae Bălcescu, P-ța Libertății, Str. Kossuth Lajos, B-dul Lacu-Roșu, B-dul Frăției, Str. Marton Aron, Str. Băii, Str. Budai Nagy Antal, Str. Miron Cristea, Str. Pompierilor, Str. Spitalului, și la stațiunea Lacu-Roșu.

În timpul lucrărilor, se pot aștepta închideri de drum intermitente, pe jumătate de bandă și restricții de circulație.

30.08.2021 - Peste 230 milioane euro din PNDR 2020 disponibili din 27 august prin AFIR pentru tinerii fermieri, micile exploatații și cooperare

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) anunță deschiderea sesiunii de primire a proiectelor pentru instalarea tinerilor fermieri (sM 6.1), dezvoltarea fermelor mici (sM 6.3) și pentru cooperare orizontală și verticală între actorii din lanțul de aprovizionare în sectoarele agricol și pomicol (sM 16.4/ sM 16.4a) din cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020). Sesiunea se desfășoară în perioada 27 august – 26 noiembrie 2021.

Mai multe informații găsiți pe link-ul alăturat:

www.afir.info/

24.08.2021 - Au început repararea drumurilor la Gheorgheni

După ce s-a lucrat la stațiunea Lacu Roșu, întreținerea drumurilor publice continuă din Municipiul Gheorgheni. Marți asfaltarea s-a desfășurat pe Bulevardul Lacu Roșu, pe secțiunea de drum în fața liceului Salamon Ernő.

După Bulevardul Lacu Roșu vor lucra în dealungul străzii Nicolae Bălcescu, Kossuth Lajos, și cartierele din Municipiul Gheorgheni.

În timpul lucrărilor, se pot aștepta închideri intermitente, pe jumătate de bandă și restricții de circulație.

20.08.2021 - Anunț!

Anunțăm locuitorii municipiului, că de acum înainte sâmbătă, în timpul pieței, căutați vânzătorii de legume/fructe en-gros pe teritoriul pieței agroalimentare, și nu in afara acesteia, în parcare.

20.08.2021 - Au semnat acordul de parteneriat

Au semnat acordul de parteneriat privind înfrățirea orașelor cu primarul localității Dombóvár (Ungaria) Pintér Szilárd, aplicabil in dreptul public maghiar.

17.08.2021 - Forum pentru locuitorii străzii Belchiei

În urma cererii rezidenților de pe strada Belchiei, am organizat un forum public privind reabilitarea străzii. La ședință am încercat cu directorul Sc. Winfor Trade Srl., Moldován József, și cu directorul SPLTAC-Gheorgheni Erős János să răspundem la întrebările locuitorilor afectați. După cum se știe în strada Pescarilor și în Dózsa György, asfaltarea a fost precedată de construirea rețelei de utilități publice. Acest lucru se întâmplă acum și pe strada Belchiei. Furnizorii de servicii vor conecta sistemul de la rețeaua veche la cea nouă. Furnizorul serviciului de căldură, apă și canalizare înlocuiește conductele de apă potabilă din afara porților, iar Electrica, furnizorul de energie electrică, conduce linia electrică sub pământ, însă tot în afara porților. De asemenea, locuitorii pot solicita construcția rețelei de gaze naturale de la HarGaz, pe care furnizorul de servicii, o conduce doar până la porți, ca și în cazul celorlalte servicii. Conducta de ploaie va fi în locul vechii canalizări, însă conducta veche nu va fi utilizată, astfel vă rugăm să vă conectați la rețeaua nouă cu ajutorul SPLTAC. Rețeaua de apă și canalizare va fi contruită de SPLTAC, până la limita imobilului fiecărui locuitor. Conform legislației în vigoare, conexiunea la rețeaua de apă și canalizare în interiorul gospodăriilor, revine în sarcina rezidenților, dar puteți cere ajutorul serviciului de căldură, apă și canalizare pe numere de telefon: 0747-509.984, 0740-570.195. Cablurile electrice vor fi așezate în canalele subterane, și vor fi introduse în gospodării de către Electrica S.A. Cerem locuitorii, ca în timpul acestor lucrări, să permită angajaților Electrica și specialiștilor responsabile de așezarea cablurilor electrice și în interiorul proprietăților. Lucrarea se desfășoară pe cheltuiala furnizorului de energie termică, ceea ce înseamnă că locuitorii sunt scutiți de costuri! Construirea rețelei de gaze naturale către gospodării este, de asemenea, gratuită. Racordarea la rețeaua trebuie solicitată la biroul HarGaz - Hargita Gaz din cartierul Florilor până pe 27 august. Vă rugăm să comunicați solicitarea și municipalității, pentru înregistrare, până vineri, 27 august, ora 12:00 la numărul de telefon: 0266-364.494. Conexiunea la noile rețele are o importanță majoră, lucrările de conexiune trebuie finalizate de locuitori până la data de 13 septembrie.

04.08.2021 - Lucrări în cartierul Bucin

Au început lucrările la noua rețea de apă potabilă în cartierul Bucin. Lucrările efectuate în cadrul Programului Național de Dezvoltare Locală (PNDL) au ca scop îmbunătățirea serviciului de distribuire a apei potabile. Lucrările au început pornind dinspre Piața Sf. Ștefan până la blocul nr. 1. Rugăm locuitorii să nu parcheze pe locurile enumerate. Vă mulțumim pentru înțelegere și cooperare!

02.08.2021 - Au început lucrările pe strada Belchiei

Informăm locuitorii că a început reabilitarea străzii Belchiei, astfel vă rugăm să nu parcați pe strada respectivă. Mulțumim pentru înțelegere și cooperare!

26.07.2021 - Se acordă tichetele sociale, pentru luna iunie!

44 tichetele sociale vor fi distribuite la Gheorgheni, pe 28 iulie, între orele 11:00-13:00 la sediul Directiei de Asistenta Sociala, in strada Carpatilor, nr. 7.

 Acordarea tichetelor sociale pentru gradinita, in valoare de 100 de lei, lunar, este conditionata de prezenta zilnica a copilului la cursurile prescolare, cu exceptiile specificate in normele de aplicare a legii. Tichetul social este reglementat de Legea nr. 248/2015 si de normele metodologice aferente. Este acordat de primarii, din bugetul de stat, din sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata.

26.07.2021 - Cu program prelungit funcționează centrele de vaccinare

În timpul evenimentului multicultural-turistic EgyFeszt, în Depresiunea Giurgeului, în perioada 29.07-01.08 vaccinarea anti-COVID a participanțiilor se va putea realiza în următoarele centre de vaccinare:

-Municipiul Gheorgheni: clădire aparținând Primăriei Gheorgheni, va funcționa în perioada festivalului cu program prelungit, zilnic între orele 8:00-18:00, pentru a putea primi participanții doritori la vaccinare, cu vaccin Pfizer și Johnson&Johnson;

-Comuna Remetea: Centrul de Sănătate Remetea, cu program de funcționare zilnic între orele 8:00-14:00, cu vaccin Pfizer;

-Municipiul Toplița: Internatul Colegiului Național Mihai Eminescu Toplița, cu program de funcționare zilnic între orele 12:00-20:00, cu vaccinul Pfizer;

-Orașul Borsec: Sediul Dispensarului Medical Borsec (fosta policlinică), cu program prelungit în perioada festivalului, zilnic între orele 14:00-18:00, cu vaccin Pfizer și Johnson&Johnson.

22.07.2021 - Propunem spre vânzare către populație lemn de foc

Municipiul Gheorgheni propune spre valorificare un volum brut de 117,4 mc lemn de ffoc (brad, molid), fasonat la drum auto la prețul de 105 lei/mc, din fondul forestier proprietatea publică a Municipiului Gheorgheni.

Modul de valorificare: vânzare directă din platforma primare (UAT Tulgheș) conform regulamentului de acordare-valorificare material lemnos către populație aprobat cu HCL nr. 17/2021.

Pentru informații privind organizarea și desfășurarea vânzării vă puteți adresa referentului de specialitate, Mezei-Dénes Szabolcs, - telefon: 0735-529.737.

HCL 017/2021 - Regulamentul

(Fotografia este ilustrație)

06.07.2021 - De ieri au început lucrările de modernizare a iluminatului public în Gheorgheni

În următoarele luni 1186 corpuri vechi de iluminat vor fi înlocuite în Municipiul Gheorgheni.

Sistemul modern reduce la jumătate costul iluminatului public, iar capacitate de lumina este multiplicată. Valoarea proiectului este de 5,3 milioane lei și este finanțat de ADR Centru.

Lucrările contractate ajung la 2,5 milioane de lei, așadar putem continua modernizarea iluminatului public în acele zone ale orașului, care nu sunt integrate acum in proiect, precum și la Lacu-Roșu.

Pe lângă acestea anul viitor intenționăm să iluminăm trecerile de pietoni cu panouri de iluminat cu energie solară.

28.06.2021 - Se execută lucrări de asfaltare în strada Pescarilor și în strada Dózsa György

Pe 25 iunie a început asfaltarea drumului în strada Pescarilor.

Din 28 iunie au început lucrările și în strada Dózsa György.

Executorul lucrărilor roagă pe locuitorii, și pe cei care trec prin cele două străzi să nu parcheze, ca lucrările să poată continua.

22.06.2021 - Se vor elibera cărțile funciare

Vă aducem la cunoștință că a fost finalizată înregistrarea sistematică a imobilelor de pe raza Municipiului Gheorgheni, în sectoare cadastrale 112 (Tarla 110), 138 (Tarla 114), 139 (Tarla 112), 140 (Tarla 113), 141 (Tarla 116), 142 (Tarla 117) cu sistemul integrat de cadastru și carte funciară.

Începând cu data 2 iulie 2021, se vor elibera extrasele de carte funciară pentru informare, la sediul Primăriei Gheorgheni, în zilele de vineri, în intervalul orar 9-13.

Ridicarea acestora se face de către proprietar/coproprietar/împuternicit sau posesorul imobilului.  Persoana care ridică extrasul carte funciară pentru informare, să cunoască numărul Titlului de proprietate, amplasamentul sau numărul actului administrativ pe baza căruia a fost înregistrat imobilul.

Datorită numărului mare de cărți funciare, peste 800, vă rugăm să aveți înțelegere și să respectați programul de eliberare.

21.06.2021 - Munca lor a prins viață

Cu participarea elevilor clasei a VII-a A din Școala Generală Fogarasy Mihály a fost amenajat spațiul verde din fața vechiului spital din Gheorgheni. În primăvară, am rugat elevii să planifice sensurile giratorii și spațile verzi ale orașului în funcție de dorințele lor (pe baza listei de plante). Astăzi una dintre lucrările câștigătoare a prins viață.

Mulțumim copiilor și doamnei diriginte pentru participare, și pentru ajutor!

La cererea noastră, în aceste zile, compania de grădinărit din Odorheiu Secuiesc plantează flori și plante  durabile, care rezistentă la temperatura zonei noastre.

18.06.2021 - Spitalul orașului a primit un ventilator medical portabil

Datorită Clubului Rotary recent înființat la Gheorgheni, un ventilator pulmonar mobil/portabil modern a fost predat astăzi Spitalului Municipal Gheorgheni. La eveniment au participat membrii ai organizației, foști și actuali menegeri ai instituției medicale, respectiv medicii. Dispozitivul medical de 15.000 EUR este utilizat pentru tratarea situaților de urgență și pentru ventilația pulmonară pacienților în timpul transportului. Mulțumim și apreciem mult donația clubului!

16.06.2021 - Pentru începutul noului an școlar poate fi finalizată clădirea

Lucrările de reabilitare a Grădiniței Csodavilág este terminată în procent de 99%, dar nu este finalizată în totalitate, prin urmare nu poate fi preluată. In instituție nu funcționează sistemul de detectare a incendiului. Managerul orașului, Angi Zoltán a declarat ziariștilor că ar fi o iresponsabilitate, și nu putem permite ca 150 de copii să fie într-o clădire în care nu există un sistem funcțional de detectare a incendiului.

Pe lângă asta, clădirea a fost reînnoită în urmă cu două ani, dar planurile nu au fost actualizate în funcție de lucrări. Acum sunt planurile în procesul de actualizare și de aprobare.

Sperăm că pentru începutul noului an școlar să fie clădirea finalizată până la 100%.

15.06.2021 - Se mai lucrează la muzeu

Lucrările de conservare și revitalizare a Muzeului Tarisznyás Márton din Municipiul Gheorgheni se derulează într-un ritm adecvat, dar sunt încă multe sarcini de făcut.

Primarul municipiului, Csergő Tibor-Andras a vizitat amplasamentul, unde se lucra la iluminatul artificial al clădirii. Luminile inteligente vor putea să funcționeze cu telecomanda prin sistemul tehnologic modern și, dacă contractantul reușește să îndeplinească sarcina, va putea, de asemenea, să ofere iluminat special pentru expozițiile muzeului.

Data finalizării proiectului este 13.07.2021, iar valoarea totala a lucrărilor depășește suma de 3,3 milioane de lei.

14.06.2021 - Proiectul va fi depus săptămâna aceasta 

La ședința extraordinară de îndată a Consiliului Local Municipiului Gheorgheni a fost aprobată indicatorii proiectului prin care va fi implicat Municipiul Gheorgheni și U.A.T. Județul Harghita în managementul şi implementarea proiectului de finanțare „Înființarea unui Incubator de afaceri sectorial în Municipiul Gheorgheni”.

După cum se știe, acordul de parteneriat pentu înființarea Incubatoarului de afaceri a fost semnată între Consiliul Județean Harghita și Municipiul Gheorgheni, la începutul lui iunie. Incubatoarele sunt dezvoltate în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, investițiile fiind finanțate în proporție de 50% din acest program, și 50% din contribuțiile consiliului județean și a orașului, în procent de 65%, respectiv 35%. Valoarea proiectului ajunge la 8,8 milioane de lei.

În ședința extraordinară s-a spus că casa de incubator planificată va funcționa inițial ca o subunitate a centrului de afaceri Harghita Business Center din Odorheiu Secuiesc.

10.06.2021 - Un teren de fotbal cu iarbă artificială s-a realizat la Gheorgheni

O investiție semnificativă a fost realizată în orașul nostru cu sprijinul Guvernului Ungariei, din inițiativa Academiei de Fotbal din Ținutul Secuiesc, și a Clubului Fotbal Miercurea Ciuc.  Valoarea terenul de fotbal cu iarbă artificială ajunge la 350 de mii de euro. Fotbalul din Municipiul Gheorgheni împlinește anul acesta 100 de ani. Această investiție înseamnă cel mai mare dar pentru noi și înseamnă, de asemenea, viitorul nostru.

08.06.2021 - Avem vești bune!

Am semnat procesul verbal calitativ pentru 4 dispozitive medicale in Spitalul Municipal Gheorgheni. Mamografia, Osteodensitometria, Dispozitivul de Imagistica cu Raze X si Tomografia Computerizata a fost pus astazi in functie de test.

Dupa primirea autorizatiilor si dupa instruirea personalului vor fi puse in functie aparatele medicale. Valoarea totală a aparatelor depășește suma 4,5 milioane lei, și este finanțat din proiectul UE.

03.06.2021 - Ședința extraordinară Consiliului Județean Harghita a fost ținută la Gheorgheni

Mai multe proiecte de hotărâre, legate de Gheorgheni și de regiunea noastră, au fost adoptate la ședința extraordinară a consiliului județean din 3 iunie.

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea asocierii U.A.T. Județul Harghita cu U.A.T. Municipiul Gheorgheni în vederea realizării în comun a investiției „Amenajare drum de tranzit al municipiului Gheorgheni pentru DN 12, Nord–Sud”. Ruta drumului de tranzit în prima fază - în direcția Nord-Sud prin municipiul Gheorgheni pe ruta DN 12, între poziția km 135-drum de legătură cu str. Gării – intersecția str. Kossuth Lajos și invers. Ruta drumului de tranzit faza doi: între str. Kossuth Lajos - str. Belchei – str. Pescarilor – DN 12 (str. Gábor Áron ), iar în direcția Sud–Nord traversează municipiul Gheorgheni pe ruta DN 12-str. Exterioară – str. Fabrica veche – str. Kossuth Lajos și invers. Pentru realizarea obiectivului de investiții Consiliul Județean Harghita asigură finanțarea lucrărilor de construcții în 2/3 parte. Conducerea municipiului v-a consulta proiectul cu locuitorii, pentru a ajunge la consens.

2. S-a aprobat repartizarea Municipiului Gheorgheni a sumei de 520 mii lei din Fondul la dispoziția Consiliului Județean Harghita, constituit din cota de 6% din impozitul pe venit, pe anul 2021. Din această sumă orașul nostru va finanța contribuția proprie a proiectelor Spitalului Municipiului Gheorgheni și căminului Colegiului Technic Batthyány Ignác.

28.05.2021 - Vești bune pentru părinți!

A intrat în vigoare hotărârea 536/2021 pe baza căreia a fost modificată reglementarea concediului şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor.
Stimulentul de inserție va putea fi solicitat și după ce copilul împlinește vârsta de 6 luni (sau 1 an în cazul celui cu dizabilități), fiind eliminată condiția ca părintele să facă dovada că a obținut venituri impozabile cu cel puțin 60 de zile înainte ca copilul să împlinească vârsta de 6 luni (sau 1 an în cazul celui cu dizabilități). În acest caz, stimulentul se va acorda până când copilul va împlini vârsta de 2 ani (sau 3 ani în cazul celui cu dizabilități).
Se introduce posibilitatea de a solicita stimulentul de inserție și după ce copilul împlinește vârsta de 2 ani (sau 3 ani, în cazul copilului cu dizabilități.
La Gheorgheni sunt 124 de familii care sunt afectate de această temă.
Pentru informații suplimentare sunați la numărul de telefon a sediului Directiei de asistenta sociala: 0266-364.494, 0730-710.950.

28.05.2021 - Măsuri pentru prevenirea pagubelor cauzate de animalele sălbatice

Datorită faptului că în momentul de față există mai mulți indivizi şi familii de urs habituări care vizitează în mod regular anumite zone, prezintă un risc major pentru integritatea corporală şi proprietăților din localități. În zona Gheorgheniului, în ultimele 48 de ore a fost înregistrat 5 cazuri de prezența unui urs la Toplița și la Tușnad. În asemenea situații trebuie să apelați la 112. În cazul situațiilor când animalele sălbatice se întorc frencvent în anumite zone, trebuie anunțate asociațiile de vânătoare, sau poate fi notificată (în scris) și primăria.
Pe această cale atragem atenția crescătorilor de animale să încerce rezolvarea îngrijiri animalelor în circumstanțe sigure, prin montarea gardurilor electrice, și prin prezența permanentă a ciobanilor, sau câinilor ciobănești. De asemenea animalele domestice trebuie ținute în spații protejate, grajduri și cotețe încuiate.
În cazul producerii unei pagube, cetăţenii care doresc să fie despăgubiţi, se vor prezenta la Biroul Relații cu Publicul, unde vor depune o solicitare de evaluare a pagubei, imediat după producerea evenimentului.
Pentru informații suplimentare puteți să sunați la numărul de telefon 0735-529.737 - Mezei-Dénes Szabolcs, referent de specialitate.

25.05.2021 - Acordarea tichetelor sociale pentru gradiniță

Acordarea tichetelor sociale pentru gradiniță, în valoare de 100 de lei, lunar, este condiționată de prezența zilnică a copilului la cursurile preșcolare, cu excepțiile specificate în normele de aplicare a legii.

Tichetul social este reglementat de Legea nr. 248/2015 și de normele metodologice aferente. Este acordat de primarii, din bugetul de stat, din sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată.

La Gheorgheni cele 236 tichetele sociale vor fi distribuite pe 26 și 27 mai, la sediul Direcției de asistență socială, în strada Carpaților, nr. 7.

17.05.2021 - Anunț proiect!

Primăria Municipiului Gheorgheni alături de Biroul pentru Tineret Ifitéka, ca parte a curățeniei de primăvară și reamenajarea spațiilor anunță un proiect concurs școlilor din oraș.

Așteptăm lucrări creative ale elevilor claselor V-VIII și IX-XII pentru a putea amenaja și decora sensurile giratorii și parcurile din oraș. Rugăm elevii să viseze, să deseneze și să dea viață acestora folosind doar plante care se găsesc în următoarea listă, care se potrivesc peisagistic și care rezistă la clima orașului nostru, decorând astfel cele două sensuri giratorii și patru spații florale.

Termenul limită este 28 mai, vineri, ora 12:00. Premierea se va realiza în data de 1 iunie, de Ziua Copilului.

Materialele necesare proiectului pot fi descărcate de aici sau pot fi preluate personal din Biroul Ifitéka.

12.05.2021 - A început Recensământul General Agricol

A început Recensământul General Agricol care se desfășoară în perioada de 10 mai - 31 iulie 2021. Atenție! Fermierii sunt obligați să furnizeze informațiile cerute de autorităti identificate cu legitimație.

Vă mulțumim pentru înțelegere și colaborare!

https://agrointel.ro/.../recensamantul-agricol-2021.../

06.05.2021 - ÎNȘTIINȚARE!

Le informăm cu respect locuitorii Municipiului Gheorgheni că luni, 10 mai, vom organiza o campanie de curățare a drumurilor publice. De aceea le cerem rezidenților și proprietarilor de mașini să lase parcările libere pe Bd. Frăției și în cartierul Florilor (adică secțiunea dintre cele două sensuri giratorii) între orele 12:00-17:00, în ziua susmenționată. Vă rugăm ca în intervalul de timp indicat să parcați vehiculele în altă parte!

Mulțumim pentru cooperare!

05.05.2021 - Continuăm tăierea arborilor

Vom continua tăierea arborilor îmbătrâniți, uscați, sau care prezintă pericol de accidente aflate în spațiile publice a orașului. Tăierea arborilor a fost solicitată de către locuitori, și a fost aprobată de o comisie specializată. Pe 6 mai vor fi tăiați arborii pe strada Nicolae Bălcescu și Fejér Dávid, precum și în cartierul Florilor.

Este important ca rezidenții să elibereze zona din jurul arborilor care vor fi doborâți. Vehiculele trebuie parcate în altă parte, iar în timpul tăierii, în zonele specificate trebuie acordată o atenție sporita traficului auto și pietonal.

 Arborii doborâți vor fi înlocuiți ulterior.

04.05.2021 - Inspecţie tehnică tractoare

În atenţia fermierilor deţinători de tractor/tractoare: în cazul în care doriţi să efectuaţi inspecţia tehnică (RAR) a vehiculului/vehicolelor agricol/agricole sunteţi rugat să vă semnalaţi intenţia către Primăria Gheorgheni (luni-joi între orele 8-16, vineri între 8-14:30).

Număr de telefon: 0266-364.650 (secretariat)

Mulțumim!

03.05.2021 - Copii reîntorc în unitățile de învățământ

După patru săptămâni de vacanță de primăvară pe 5 mai copii reîntorc în unitățile de învățământ. După hotărârea Instituției Prefecturii Județului Harghita (avizată de către Inspectoratul Şcolar Judeţean Harghita şi de către Direcţia de Sănătate Publică Harghita), la Gheorgheni se aplică scenariul 1 (verde), adică cu participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ.

Conform datelor din 2 mai, rata infecției este de 0,8 la mie în orașul nostru. Cerem tuturor respectarea şi aplicare tuturor normelor de protecţie!

27.04.2021 - Anunț pentru locuitori din strada Rozelor!

Dorim să-i informăm pe locuitorii din strada Rozelor că angajații distribuitorului de energie electrică lucrează în zonă. Cablurile electrice de pe stâlpi sunt așezate în firele subterane, vor fi introduse și în gospodării, iar contoarele electrice sunt instalate în afara porții.

În timpul lucrărilor, le cerem locuitorilor să coopereze, adică să permită angajaților Electrica și specialiștilor responsabile de așezarea cablajelor electrice să intre în curți.

Este important de menționat că terenul va fi excavat pe secțiunea dată pentru a așeza linia electrică în curți, dar restaurarea va fi deasemenea rezolvată. În același timp vă informăm că în timpul lucrărilor în zonele afectate se va întrerupe furnizarea energiei electrice.

Lucrarea durează până pe 7 mai și se desfășoară pe cheltuiala furnizorului, ceea ce înseamnă că locuitorilor nu costă nimic!